Wsparcie w procesie uczenia się można rozumieć w sposób dwojaki. W sensie węższym są to kwestie związane z realizacją danego programu studiów na kierunkach prowadzonych przez uczelnie wyższe w Polsce. Wiążą się z zapewnieniem odpowiednich narzędzi pozwalających na realizację wszystkich treści kształcenia przewidzianych dla studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich. Wsparcie to dotyczy zagwarantowania odpowiedniej kadry, infrastruktury oraz materiałów i sprzętu niezbędnego do nabywania efektów uczenia się, czyli wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, które student nabywa po ukończeniu kierunku studiów. Wsparcie w procesie uczenia się w sensie szerokim, to oprócz wyżej wymienionych kwestii związanych z kształceniem studenta, wszelkie dodatkowe aspekty wpływające bezpośrednio i pośrednio na rozwój studenta danego kierunku. W ramach tego można wyróżnić wsparcie naukowe, w wejściu na rynek pracy, administracyjne dotyczące toku studiów, wsparcie uwzględniające różnorodne aktywności dodatkowe, to jest sportowe, artystyczne, kulturalne, społeczne, przedsiębiorcze. W ramach tego pojęcia charakteryzujemy również kwestie związane ze wsparciem konkretnych grup studentów i umożliwienie im efektywnej nauki jak np. osoby z niepełnosprawnościami lub studenci cudzoziemcy. Całość takich rozwiązań można opisać jako wsparcie studentów w procesie uczenia się w rozumieniu szerokim.