Wsparcie studentów jako czynnik jakościowy kształcenia

System zapewnienia jakości kształcenia na uczelniach wyższych w Polsce to temat bardzo rozległy, składający się z wielu elementów. Niewątpliwie jednym z najważniejszych jest główny interesariusz procesu kształcenia — student. Rola studentów w systemie zapewnienia jakości kształcenia przybiera różne role. Jednym z istotnych aspektów jest zapewnienie jak najwyższego wsparcia studentom w procesie uczenia się oraz w podejmowanych dodatkowo działalnościach natury społecznej, kulturalnej czy naukowej. Na uczelniach funkcjonują różnorodne rozwiązania, które zapewniają różnorodne wsparcie studenckie, dzięki czemu na jakości zyskuje cały kierunek studiów i uczelnia. Potwierdzenie istotności zapewnienia wsparcia studentom kierunku są kryteria oceny programowej dokonywanej przez Polską Komisję Akredytacyjną. Zgodnie z ustawą prawo o szkolnictwie wyższym ocenie w ramach tego procesu ewaluacji podlega wsparcie studentów w procesie uczenia się, co potwierdza także Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie kryteriów oceny programowej, gdzie wprost wskazano, że jednym z kryteriów, które sprawdza Polska Komisja Akredytacyjna, jest jakość wsparcia studentów w procesie uczenia się.

Zobacz więcej w kategorii organizacja kształcenia

Wsparcie w rozpoczęciu studiów

Wsparcie w rozpoczęciu studiów

Dowiedź się więcej
Wsparcie w procesie uczenia się

Wsparcie w procesie uczenia się

Dowiedź się więcej
Wsparcie materialne

Wsparcie materialne

Dowiedź się więcej
Wsparcie dodatkowych aktywności

Wsparcie dodatkowych aktywności

Dowiedź się więcej
Wsparcie osób z niepełnosprawnościami

Wsparcie osób z niepełnosprawnościami

Dowiedź się więcej
Wsparcie psychologiczne

Wsparcie psychologiczne

Dowiedź się więcej