Wsparcie studentów w procesie uczenia się tak jak każdy element systemy zapewnienia jakości kształcenia na uczelniach wyższych w Polsce powinno podlegać stałemu monitorowaniu, ewaluacji i doskonaleniu. W tym celu uczelnie mogą prowadzić przy udziale studentów okresowe przeglądy wsparcia studentów, obejmujące formy wsparcia, w tym wsparcie w zakresie efektywnego korzystania z infrastruktury i oprogramowania stosowanego w kształceniu z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, zasięg ich oddziaływania, skuteczność systemu motywacyjnego, poziom zadowolenia studentów, w tym zadowolenia z narzędzi kształcenia zdalnego, a wyniki tych przeglądów są wykorzystywane do doskonalenia wsparcia i jego form. Działanie takie mogą mieć cechy formalne i nieformalne. Uczelnie w ramach czynności projakościowych związanych ze wsparcie mogą dokonywać okresowych ankietyzacji satysfakcji studenckiej, organizować spotkania ze studentami, zasięgać opinii samorządu studenckiego oraz stale umożliwiać składanie skarg i wniosków w związku z oferowanym na uczelni wsparciem w procesie uczenia się rozumianym szeroko.